۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۰۴

بهره‌مند عنوان کرد:

نخستین آزمایشگاه عیارسنجی طلا در بوشهر راه‌اندازی شد

نخستین آزمایشگاه عیارسنجی طلا در بوشهر راه‌اندازی شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه عیارسنجی طلا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم بهره‌مند بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استانداردسازی مصنوعات طلا همواره یکی از نکات مورد توجه اداره استاندارد است که با توجه به قیمت بالای طلا لازم است که نظارت‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی از  راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه عیارسنجی طلا در استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: آزمایشگاه همکار استاندارد در زمینه عیارسنجی مصنوعات طلا و جواهرات برای اولین بار در پارک علم و فناوری استان بوشهر راه‌اندازی شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر راه‌اندازی این آزمایشگاه را قدم مثبتی برای استانداردسازی مصنوعات طلا عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر 265 واحد عرضه طلا و جواهرات در سطح استان فعال هستند و وجود چنین آزمایشگاهی نقشی مهم در استانداردسازی طلا خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تأیید صلاحیت آزمایشگاه معیارسنجش لیان در زمینه‌ ذکر شده، مراحل نمونه‌برداری تا ارسال نتایج آزمون‌های طلا، با سرعت و دقت بیشتری انجام و همکاری نزدیک‌تری با اتحادیه طلا و جواهرات برای کنترل عیار مصنوعات طلای مراکز عرضه استان برقرار خواهد شد.

بهره‌مند در ادامه به نظارت بر نمایشگاه پئیزه اشاره کرد و افزود: کالاهای عرضه شده در نمایشگاه فروش پاییزه، پیش از افتتاح این نمایشگاه، توسط کارشناسان استاندارد مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اذعان داشت: کارشناسان اجرای استاندارد با همکاری بازرسان اتحادیه‌ی امور صنفی استان، کلیه‌ی کالاها را مورد بازرسی قرار دادند که طی آن، تعدادی کالای غیراستاندارد مشاهده و پس از تذکرات لازم، قبل از شروع به کار نمایشگاه، جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر به نوع این کالاها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کالاهای غیراستاندارد جمع‌آوری شده شامل مواد غذایی از جمله قند حبه، مربا، کلوچه و مواد سلولزی و بهداشتی بوده است.

کد خبر 2131613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha